5 راه برای جلب رضایت مشتری
1- صمیمی باشیدحتی با چیزهای کوچک مثل یک دست نوشته یا یک مکالمه تلفنی کوتاه. بسیاری از شرکتها بزرگ مشتریان را با مکالمه های تلفنی عذاب آور و یا 4 صفحه اطلاعات مبهم درگیر میکنند در حالی که باید با مشتری مثل یک شخصیت محترم برخورد کرد نه یک مشکل.
2- پی گیر باشیدخیلی عجیب است که پی گیری کردن را همه فراموش میکنند. پی گیر بودن به 3 دلیل بسیار مهم است. 1 نشان میدهد که شما برای رفع موضوع تلاش میکنید. 2- شما این امکان را پیدا میکنید که موارد جدیدی را بررسی کنید. 3- هیچ کس انتظارش را ندارد.
3- تشکر کنیدمن اخیرا از طریق یک آژانس مسافرتی جدید به کاستاریکا سفر کردم. قبل از برگشتن یک سری اسپری مسافرتی به عنوان هدیه از طرف آژانس دریاف کردم. 3 هفته بعد از برگشتن از سفر از طرف آژانس تماس گرفتند و درباره سفر و خدماتشون نظرخواهی کردند. در هفته چهارم آنها عکسی از من خواستند تا در وب سایتشان قرار دهند. واقعا حس خوبی داشت.
4- برای بهبود شرایط تلاش کنید وقتی مشکلی واقعا شما را به دردسر انداخته صراحتا به آن اعتراف کنید و هر کاری که برای حل آن از دستتان بر می آید انجام دهید. چرا که نه!برای بهتر کردن اوضاع بیشتر از آنچه که افراد انتظار دارند برایشان تلاش کنید .
5- مشتریان را بی خبر نگزارید این حس را همه تجربه کردیم زمانی که پشت خط تلفن منتظر ماندید و هیچ صدای موسیقی هم بگوش نمیرسد. در این حالت با خودتان میگویید من هنوز پشت خط هستم یا نه؟ چه اتفاقی افتاده؟ الو ! الو؟ اگر این تجربه رو داشته اید می دانید که چه حس بدی دارد. همیشه از دیگران بخواهید تا از انتظاراتشان نسبت به شما بگویند.
بعنوان یک کارشناس فروش اگر تمام راههای جلب رضایت مشتری ذاتا در فرد فروشنده باید باشد نتیجه مطلوب خواهد بود
ممنون - خیلی خوب و ساده نوشته بود، به خواننده فرصت برقراری ارتباط با مطالب را داده اید.
متشکرم
موفق باشید